organisatieadvies

Bij wie of wat moet u zijn voor organisatieadvies?

Naarmate we digitaler, mondiger, bedrijviger en actiever worden, willen we allemaal meer leren. Er is honger naar informatie. Zeker bij bedrijven, want die poppen ook als paddenstoelen uit de grond in het huidige, moderne tijdperk van start-ups. Maar wat begint met een goed idee, moet in het (on)gunstigste geval ook uitgewerkt worden in een goed werkend businessmodel. Maar bij wie moet u dan te rade gaan voor organisatieadvies? Bij welke boom in dat grote bewegende bos moet u aankloppen?

Wat is er gaande in organisatie-adviesland?

Sinds het begin van de jaren 1990 vinden er op het vlak van organisatieadvies grote verschuivingen plaats die onderling samenhangen en ook op elkaar inwerken. Zo nemen we trends waar als ‘van interne ondersteuning naar externe ondersteuning’, ‘van adviesbureau naar zzp’er’, ‘van geprofileerd ROA-achtig adviesbureautje van een ervaren, doorgewinterde organisatieadviseur naar grootschalige adviesbureaus met vooral jonge (goedkope) consultants/interim professionals’. Wat is er gaande? Is dit een goede ontwikkeling? Of is het een versnippering van het organisatieadvies? En worden al die snippers straks niet weggeblazen door de economische (en politieke) crisis?

Trend in organisatieadvies

Wat duidelijk is gebleken is dat het organisatieadvies ook wel moest veranderen. Door de digitalisering en de hoger opgeleide ondernemers die meer denkvermogen hebben dan (pak ‘m beet) 40 jaar geleden, is er meer behoefte aan dynamisch organisatieadvies. Wat dat betreft, vraagt de klant (opdrachtgever) op welke vlakken en op welke manier het organisatieadvies wordt vormgegeven. De klant is nu in regie en de organisatieadviseur moet volgen. Hopelijk verandert de adviseur mee met de zichzelf snel ontwikkelende klant. En dat is wat we bedoelen met organisatieadvies in beweging!

Meediscussiëren? Graag! Stuur ons uw inbreng via het contactformulier hier op site.