In de zoekmachine adverteren
Lees hier alles over in de zoekmachine adverteren en zo de optimale vindbaarheid te verkrijgen. SEA, dat staat voor search engine advertising, werkt beter dan andere methoden om de vindbaarheid te vergroten. Het is belangrijk om in zoekmachines hoog, het liefst bovenaan, te staan. Door zoekmachine adverteren, oftewel SEA, staat je site bovenaan. Hierin zijn makkelijk voorbeelden te vinden. Ga naar een zoekmachine zoals Google, en typ een product of een dienst in en druk op zoeken. Dan zie je een lijst, bovenaan staan de advertenties, en daaronder de overige vermeldingen. Die advertenties die de potentiële klant als eerst ziet, dat is de SEA.
Een goede vindbaarheid verdien je terug
In een zoekmachine adverteren is niet gratis. Maar klanten die je bedrijf weten te vinden laten je zaak groeien en geven altijd extra winst. Volgens Erasmus gaan de kosten voor de baten uit, een betere vindbaarheid door een betaalde vermelding moet renderen. Maar binnen de internetsite zelf is er veel te verbeteren. Het is ook gelijk een advies om de site te laten bouwen door specialisten. De medewerkers van Markant internet hebben een specialisme in het bouwen van een internetsite die verkoopt en goed vindbaar is. Lees verder over wat er technisch mogelijk is.
Sterke meta title en meta discription
Zowel bij gratis vermeldingen als bij zoekmachine adverteren kan de specialist veel opvangen met de meta title en discription. Wederom typ je een product of dienst in de zoekmachine in. Bijvoorbeeld, meubels kopen. Als je dan op ‘zoeken’ klikt zie je een lijst met aanbieders, bovenaan de betaalde en daaronder de gratis vermeldingen. Boven en onder de url oftewel het internetadres is ruimte voor tekst. Boven de url zou dan kunnen staan ‘meubels naar ieders stijl en smaak’ en onder de url ‘bekijk hier onze collectie omtrent interieur- en inrichtingsideeën’ als meta. Het zijn kleine details, maar het kan de verkoop bevorderen; het maakt het aantrekkelijk om de site te bekijken.